CZFree.Net Home Page Diskuzní Fóra CZFree.Net Archív Často Kladených Otázek Registrace Nových Členů Archív Odkazů Seznam Členů Fóra CZFree.Net Czech Node Map hosted @CZFree.net CZFree.Net WIKI
CZFree Network Portal vzkazy | ovládání | pokročilé hledání   
 

Odpovědět k Tématu 
CZFree.Net forum: Wireless community network CZFree.Net > Fórum > Unixové Systémy > jak povolit přístup do internetu podle ip?
Autor
Téma  < Předchozí Téma   Další Téma >
lucky79
Newbie

Registrován: 05.06.2003
Příspěvků: 19

jak povolit přístup do internetu jen určitým ip? Příspěvek č. 1 

Můj problém je asi takový...:
v linuxu jsem začátečník a potřeboval bych poradit jak na serveru (RH9) povolit přístup do internetu pouze jednotlivým ip adresám? Na omezení rychlosti používám shaperd (htb). Potřeboval bych zakázat přístup všem a pak povolit jen pro ip adresy které budou zadány. V serveru jsou 3 rozhranní - eth0 pro uživatele který má server doma, dále eth1 do internetu a třetí wlan0 dál do sítě o cca 50 uživatelích.

Naposledy upravil lucky79 04.03.2004 v 10:35

Old Post 04.03.2004 v 07:52
lucky79 je offline   Click Here to See the Profile for lucky79   Find more posts by lucky79   Click here to Send lucky79 a Private Message   Click Here to Email lucky79   Visit lucky79's homepage!   Reference obchodniku Upravit/Smazat Příspěvek   Odpovědět s Citací  
netdrake2
Newbie

Registrován: 25.06.2003
Příspěvků: 26

iptables Příspěvek č. 2 

Ja mám ten istý problém čo ty, tiež potrebujem obmedzit pristup do netu. Ale radsej podla MAC adries. a najlepsie pomocou IPtables, lebo uz mam cez ne pusteny NAT. -
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE
cize na eth0 mam pripojenie do internetu (ide to este na router - AlcatelSpeedTouch - 10.0.0.138 ) a na eth1 mam siet (192.168.1.x)
No a ja potrebujem na linuxe nastavit aby cloveka podla danej MAC adresy nepustilo do netu ... ale aby ho pustilo na server lebo mi tam bezi IRCd, FTP,.....

Old Post 14.03.2004 v 17:06