AHOJ! Mám tady menší síť tak 20 lidiček. V síti mám dvě AP, nikde nic neroutuje, všechno jede v módu bridge. To znamená, že mám jenom jeden jedniný rozsah IP adres. Chci pořídit nějakou novou bránu. Tzn. zařízení které bude routovat, všechny adresy z mé vnitřní sítě překládat na port WAN. Nejsem odborník, ale myslím, že říkám pravdu, když tvrdím, že právě toto zařízení musí mít největší HW výkon ze všech v síti použitých. Abych shrnul, co po té bráně požaduji.
1. routovat cca 20 klientských PC na jednu linku (kapacita hlavní přípojky je řekněme 3Mb/3Mb)
2. omezit maximální rychlost dle IP i MAC adresy
3. monitoring přenesených dat z/do internetu s ukládáním (archiv aspoň 2 měsíce)
4. uplatňovat něco jako FUP (pokud někdo stáhne za den/týden/měsíc x GB upraví se do konce toho období maximální rychlost)
5. nějaká ta priorizace (dát přednost ip telefonii)
A teď jde o to, jak to udělat. Mám tady starý notebook - celeron 800 cca 320MB RAM. Má ale jenom jednu síťovou PCMCIA kartu. Myslíte, že by to šlo použít? Pokud ano, zkuste mi doporučit nějaký software - nejlépe zdarma. Každopádně bych tuto možnost (NTB jinak leží ladem) chtěl alespoň vyzkoušet.
A nebo bych raději udělal nějaké krabičkové řešení. Jaká HW krabička by zvládla moje požadavky? Jaký je asi potřeba silný procesor a paměť?
mikrotik je sice linux ale příkazovýho řádku se ani nedotkne takže vůbec se nemusí starat o nic a navíc už je v krabičkový verzi, stačí jenom zapnout a nastavit což by mu vyhovovalo daleko víc.
Pouzij TROSCu stolni.
Notebook se na takove veci moc nehodi. Prehriva se to, ma to malou zivotnost a kdyz neco odejde, neda se to rychle opravit.
Tip: Dobre vyladena 486ka uroutuje v pohode 10Mbit/s. Prictu-li monitoring, porad mi vychazi, ze bude stacit cokoli, co nekde vyhrabes, ovsem se 2 sitovkami.