pihhan
Member
Registrován: 12.02.2003
Příspěvků: 493
|
čistě teoreticky by měly stačit dobře udělané priority. Aby to fungovalo, je ovšem zcela nutné, aby pakety vázly na vašem linuxu, a ne až někde u poskytovatele. Ten totiž na priority sere, a v podstatě proč by to dělal jinak.
Musíš zaručit, že všechny pakety můžou okamžitě opustit tvůj router a budou bez prodlení doručeny, čili brzda rychlosti je v obou směrech na tvém stroji. Tím začne fungovat priorita, takže když přijde paket s prioritou, hned se odešle a opravdu se hned dostane k cíli. Pokud ovšem tvůj paket zůstame čekat ve frontě u providera, tak to nic nezlepší. Velký problém tohoto je ten, že potřebuješ mít jistotu, že provider tvůj paket bez prodlení předá - musíš mít garantovanou linku, u které víš, kolik se tam dá zároveň cpát dat aniž by to čekalo. Blbý je to že garantovaná linka je drahá a na stahování nepotřebná, takže ji skoro nikdo nemá, aby to měl levný.
V podstatě stačí regulovat upload, protože download už jak ti přišel pravděpodobně urychlit nemůžeš, protože vnitřní rozvod asi má dostatečnou kapacitu to bez prodlev předat na správný počítač. To je ovšem problém, protože se příchozím paketům nedá pomoct k lepšímu pingu.
Takže ti zbude stejně jenom udělat si skript, který když budeš chtít hrát, tak přiškrtíš bratra aby ti zbylo na hraní dost konektivity (většinou stačí do 5kB/s). Nebo bratr bude přiškrcenej trvale Prostě je to naprd způsob, ale funguje zatím nejlíp co jsem zkoušel. Prostě mu nedávej k dispozici plnou linku a mělo by to pomoct.
Sorry ale pokud nejsou priority nastavené dobře na obou stranách, tak to většinou nemá patřičný efekt. Od providera to moc nečekej, protože mít místo 100 záznamů 200 kvůli prioritám se projeví na zátěži a bere hodně práce, přitom provider z toho mít nic moc nebude, takže proč by to dělal, že
Bohužel...
|