tak sem se dival na stranky vyrobce a myslim ze by to nebyl problem udelat za nakou rozumnou cenu bo to ma spotreby neco pod 5 W a to myslim bude stacit jen stabnout 7805 a dat na to naky chladic a ze by to mohlo jet i nakych 50 az 70 m po UTP, a snad bych mohl udelat i nake provedeni pro lidi co se s tym nechcou piplat a chcou to jen zapojit do zasuvky a do ap
ted se musim ucit na skousku ale koncem tydne na to vlitnu a nak to spracuju , jakou variantu bys chtel naky navod nebo hotova udelatko ? at vim co vsechno tam mam dat (krabicky , konektory a tak ...) nebo jen schena toho hlavniho plus nake orientacni ceny pouzitych soucastek
"http://czfree.vsb.cz/files/fotky-instalace AP na NK/"
Pri budovani AP na NK jsme udelali vyse popsane. Diky zasilejte VojBarovi, ktery pohotove fotil co se delo. Pokud nekdo drzel pajecku, cin a nake to remeslne naradi v ruce, nema problem.
Seznam soucastek:
stabilizator 7805 ~ 10Kc (pro jedno AP uplne staci)
diodovy mustek 1,5A staci na napeti 80V (na nizsi se snad ani nedela)
kondenzatory 100nF 2ks (zde pouzito SMD - bezvyvodove, nezavazi)
kondenzator 1000uF/25V (mikrofarad na 25 voltu)
kondenzator 1000uF/6.3V (kapacita muze byt i vetsi, omezeni mistem)
chladič - asi nejdražší součást - asi 50 Kc
konektor napájení do AP - 2,5 mm vnitřní kontakt
kablík dvoužilový - tak 25 cm
celkova suma za soucastky (nakoupite na jeden sup v GM, GES, nebo Hadexu) nepresahne 150 Kc, ledaze byste si to chteli nechat pozlatit.
Krabicka vyjde tak na 350 korun, libovolna prodejna elektromaterialu.
Podotykam ze je treba trafo dole, idealni je takove, ktere vyrobi na kondenzatoru za mustkem napeti 8-9Vss pri zatizeni 800mA (nominalni odber AP pri 5V na vystupu stabilizatoru)- je to zavisle od delky a kvality vedeni a tvrdosti toho trafa. Co namerite bez zateze, neni smerodatne.
Pak uz to mate jen ty: srouby male, srouby velke, vrtaky male, vrtaky velke, sverak, vrtacka, voltmetr, pevne nervy... proste na samote u lesa.
s mgolemem ve vsem souhlasim, pouze bych udelal par drobnych a nevyznamnych uprav:
- druhy filtracni kondenzator bych dal s vetsi kapacitou (jak psano - limitovano mistem) a mozna na trosku vyssi napeti (i kdyz je tam rezerva 1.3V, neco malo bych jeste pridal - ale ten kond bude zase rozmerove vetsi).
- MGOLEM pouzil trafo dole a usmernovac az v krabicce - s tim se da taky souhlasit (stridave napeti je pro "dalkovy" prenos vyhodnejsi napr. i z duvodu ruseni...). Pokud nekdo vsak pouzije vice APcek tak bych se asi jako napajec dal pouzit zdroj z pocitace (je dostatecne vykonny, ucinny...) - ovsem ten nemsi vzdy vyhovovat svymi parametry (mozna by se dal pouzit i vyvod z nekde beziciho routeru - ale to si nejsem jist),
- pokud to realizujete pro jine AP s jinym napajecim napetim, staci pouze vymenit obvod 7805 za patricny 74xx (xx = napeti ve voltech, ktere potrebujete). Vyrabi se v urcite rade, kterou zpameti neznam, ale da se vetsinou neco vybrat).
- pokud by to melo zivit vice jak 1APcko - samozrejme je to mozne, ale obvod 78xx se musi nahradit obvodem 74Sxx - tento obvod je dimenzovan na vyssi proudy (tusim 2A). Je samozrejme nutne pocitat se zvysenim ztratoveho vykonu na pouzdre stabilizatoru (proste to vice topi) a pouzit vetsi chladic.
- Aby obvod správně pracoval, musí být vstupní SS napětí alepoň o 3V vyšší než jmenovité napětí na výstupu.
__________________
Lide v CZFree se dělí na tři skupiny: 1) deu; netdave 2) ti co znají jejich čísla 3) ti ostatní
Dik za Rsafovy pripominky, jen jeste jedna poznamka k mustku nahore, ten tam nechte i v pripade napajeni ss proudem, je to ochrana proti prepolovani (komu z nas se to nestalo? budete si pamatovat jak jste dali draty pred rokem?), stoji par kacek. Na mustku musite uvazovat pri napajeni ss s ubytkem napeti 1.5-2V.
s tim co rekl rsaf a mgolem souhlasim,ale mozna ze by stacilo pri napajeni ss dat tam jen diodu v zavernem smeru a pojistku , jako ochranu proti prepolovani a pri spravnem zapojeni by to neznamenalo ani zadne strarty napeti
Se vsim vyse popsanym by se dalo souhlasit , ale ma to par nevyhod.
1, Linearni stabilzace- se da pouzit tak do odberu 1 A maximalne . Potom jiz stabilizator nechutne topi a ti vznikaji problemy v¨letnich vedrech. Nicmene v zime se to da s vyhodou pouzit na vytapeni rozvadece.
2, 7805 - todle je celkem blby stabilizator , nicemne asi dostacujici. Osobne bych stabilizoval za pouziti LM 337 (az 3A). Toto je obvod daleko modernejsi s lepsim vyhlazenim vystupniho napeti.
3, Diodovy mustek - ten bych tam na 100% nechal je to pak uplne "blbuvzdorne"
4, Ochrana dioda - ta je u obou typu 7805 a LM 3xx vice nez doporucovana !! zapojuje se v zavernem smeru a "spojuje" vstup a vystup stabilizatoru a tim ho chrani pred vybitim filtracniho kondiku do stabilizatoru a jeho znicenim.
5, Kapacity. U LM 3xx se zapojuje mala kapacita na ridici elektrodu a ta je pak nasobena. Je naprosty nesmysl davat na vystup stabliku vice jak 1000 mikro.
6, Ale nejlepsi je napajet AP je pres DC/DC menic - cela stabilizace pracuje v "pulznim" rezimu a proto se obvod temer nezahriva. Daji se koupit hotove integraky , nebo se da postavit celkem levny menic pomoci diskretnich soucastek. s ucinnosti kolem 80 % .
Takze doufam ze to taky trosicku pomohlo.
Jo a jeste jedna vec. daji se koupit hotove stavebnice stabilizatoru i s PCB a vsema soucastkama za velmi podobnou cenu jako by staly jen ty soucastky a je to profi a neni to zadne "vrabci hnizdo"