o reakci na předchozí fyzikův post bych poprosil xchaose, protože k tomu má větší teoretické zanalosti a lepší styl. Mě by trvala příprava fundované odpovědi tak den. /jen - neberte to jako definitivně dotvořenej a fundovanej názor - mi přijde, že určité společenské skupiny nevidí ani dnes otroctví jako cosi neagtivního a i na státní úrovni jej prosazují jako přirozenou věc - jsou v podmínách euroamerické civilizace imho zbytky kalvinistického postoje ke světu, který stál u zrodu např. otrokářských struktur v USA/
__________________
Nenadávej na monitor, když ti blbnou wokna.
Váš Lev Miškin
Naposledy upravil Michal Cepela 06.03.2005 v 19:31
Esi to neni spis tim, ze 'urcite spolecenske skupiny' vidi snahu o zaprotokolovani "prava na bezpracny zivot v materialnim blahobytu" mezi lidska prava za vrchol nemravnosti a plivani na hrob pracovitym predkum. Jenom takova uvaha
Dle mého seš liberálně-konzervativní osůbka. To je jen můj názor.
BTW: IMHO:Označovat současný svět za nejlepší z možných je přinejmenším domýšlivé. Bez protivníků a oponentů, kterým jedinec dopřává sluchu, se člověk stává samolibým egoistou a dle toho vypadají i civilizační struktury, které vytváří.
__________________
Nenadávej na monitor, když ti blbnou wokna.
Váš Lev Miškin
Naposledy upravil Michal Cepela 06.03.2005 v 20:22
Jinak se mi zdá, že co se týče sociálních služeb pro společnost a občany byly Athény na svou dobu před jakýmkoliv jiným městem světa (snad kromě Mohenžodára v Indii, kde to bylo dost podobné). Srovná-li se tedy možnost společenského vyžití průměrného athénského občana a průměrného dnešního občana a připočte se k tomu čas, který dnešní občan (často i nesmysluplně) tráví v práci, tak my stále ještě vychází Athény jako civilizovanější. Veřejné lázně byly placeny dobrovolně (a to díky dobré kontrole nad veřejnými financemi) z daní, stejně jako knihovny nebo školství. Vysoká úroveň hygieny zabraňovala morovým epidemiím, které vznikly obvykle jen v čase války....
__________________
Nenadávej na monitor, když ti blbnou wokna.
Váš Lev Miškin
Naposledy upravil Michal Cepela 06.03.2005 v 20:38
Narážím tu na to, že veřejný majetek byl v Athénách zkutečně majetkem veřejným a veřejnosti sloužícím. Nikdo (z plnoprávných občanů) nebyl z jeho užívání vyloučen. Dnes se veřejné prostředky ocitají v rukou lidí, kteří by v Athénách byli během týdne ostrakizováni (vyloučeni z obce, bez ztráty občanské cti a majetku). Co největší míra veřejnosti sloužícího majetku je dle mého prospěšná a statky typu vzdělání, zdravotnictví či infrastruktury (dopravní, energetické... - kolejnice, dráty) do soukromých rukou nepatří, protože (jednak miň hlav míň ví) a druhak pak neslouží jako veřejný statek a jich kvalita se stává pochybnou. Pokud o úrovni veřejných statků a o nakládání s nimi rozhoduje jen úzká elita, je to s nimi podobné, jako by byly v soukromých rukou - kvalita se snižuje. Toto pravdilo samozřejmě neplatí stoprocentně.
__________________
Nenadávej na monitor, když ti blbnou wokna.
Váš Lev Miškin
Naposledy upravil Michal Cepela 07.03.2005 v 01:10