Chce to nějakej soubor orto2.jpg, kterej ve stazenym souboru neni. Je tam jenom orto.jpg.
W2k, ATI Radeon 7200, 256Mb RAM.
---------------------------------------------
C:\Documents and Settings\xxxx\Dokumenty\Mapa>czfree64
** NCONVERT v3.01 Copyright 1991-2001 Pierre-E Gougelet (Jul 25 2001/15:27:27) *
*
Version for Windows NT/9x/2000 (All rights reserved)
** This is a freeware software
C:\Documents and Settings\xxxx\Dokumenty\Mapa>czfree128
** NCONVERT v3.01 Copyright 1991-2001 Pierre-E Gougelet (Jul 25 2001/15:27:27) *
*
Version for Windows NT/9x/2000 (All rights reserved)
** This is a freeware software
Ani nahodou.Plne OpenGL umeji takove ty profesionalni karty za 5 a vice tisic kc,napr FireGL a spol,ktere jsou sice ve hrach pomale,ale maji HW podporu v ruznych 3D studiich. Vsechny normalni 3D akceleratory (Geforce,TNT2) umi pouze miniOpenGL,kde ty ostatni graficke funkce pocita CPU misto GPU
Re:Proc by karty nemely umet OpenGL ? Je to velmi stary standard.
Na PC ho umela to uz Riva TNT 2 a jiste i starsi karty. Kterakoliv nad 1000 Kc
Jak nezalezi na HW? Ovladac sice muze OpenGL zaimplementovat i do S3Trio,
ale nikoli akcelerovane, ze. Nicmene netusim, jak obecne pouzitelne jsou GPU.
Pokud by GPU byl skutecne zcela obecny, pak by uz zaviselo opravdu jen na
ovladaci.
Jasně OpenGL je úplně normální API a zvládne ho jakákoliv karta, samozřejmě že když je přímo opengl zadrátovaný do karty tak je to rychlejší, ale to je jasný snad všem. Důležitý jsou hlavně ovladače a to co ta karta zvládne urychlovat a to se týká jak OpenGL tak Direct3D. Jinak proces zobrazování grafiky je defacto totožnej jak u OGL tak D3D, takže pak už jsou rozdíly jenom v tom, že některý funkce můžou karty provádět rychleji (a některý funkce se přidávaj aby se na to chytili programátoři a lidi kupovali hlavně určitý typy karet do kterých byly přidaný na GPU bloky speciálně určený pro jejich urychlení - např. pixel shadery ap.).
ale vdyzt ja to chapu,ze OpenGL se da emulovat CPUckem,jen v tom uplne prvnim dotazu me zajimalo, jake OpenGL (mini nebo FULL) je pouzito v tomto programu = jestli to umi karta vsechno sama (GF2),nebo jestli to musi pocitat CPU. Ta prvni moznost je samozrejmne lepsi,tak me to zajimalo.Tod vse. S tim API nemate uplne pravdu.Treba nktery starsi karty neumeji novejsi Direct3D a na tom si nejakou novejsi hru proste nezahrajete,protoze to nema emulator tech funkci na CPU a i kdyby melo,stejne si to nezahrajete,protoze to CPU neutahne.Mimochodem, renderuje ten program jenom to,co je videt,nebo celou mapu?Pripada mi,ze to je stejne rychle,kdyz se koukam na celou mapu jako kdyz se koukam na malou cast. Dalsi vec, nesla by pouzit S3TC (nebo tak nejak) komprese textur? Novejsi karty to umeji HWrove a dost by se to urychlylo
No zda se mi ze je tam jenom back face culling, takze kdyz jinak to cmara celou mapu resp. v kazdym okamziku se vykresluje cela vejskova mapa, co s tim pak provede karta je zase jenom na ni (podle z-bufferu pozna co je viditelny takze treba co se tyce mapovani textur a svetla dela jenom tam kam "kouka" program). Aspon tak nejak by to melo fungovat doufam . Kdyz se kouknes do zdrojaku tak tam jasne uvidis co se tam vsechno deje. Urcite tam (zatim co sem videl) neni zadnej inteligentni algoritmus, kterej by vypocitaval povrch jenom tam kam ziras. Ovsem myslim ze v tomhle pripade to nebude zrovna ta nejvetsi brzda....