Predem upozornuji,ze jsem v sitich uplny laik (delam jen do HW) a proto me neustale napadaji veci,ktere uz nekdo jiny davno vymyslel...
Rekneme,ze z bodu A do bodu B vedou v CZfree treba tri ruzne cesty v siti ruzne rychle. Zajima me,zda je mozne nastavit routery tak,aby byly vsechny tri naplno vyuzity, a jak se projevy ruzny ping v ruznych vetvych.
Dalsi vec jsou GW.Rekneme,ze budu mit zaplaceno 64kbps a GW bude neomezena (objemove).Bylo by nejlepsi,kdyz tam budu sam,abych dostal vsechnu nevyuzitou kapacitu a teprve pri vice uzivatelych rychlost omezovat. Dela se to? Je to technicky mozny? Jak?
To prvni se jmenuje shaping (QoS) a je to v linuxovem kernelu. Dynamicke meneni cesty umi vetsina routovacich protokolu (RIP, OSPF, BGP,...). Ale jestli umeji pouzivat vic cest a rozdelovat do nic provoz, to nevim.
1) Mikrovlny spojeny je dost pomaly.Nekdo tu psal,ze jsou propojeny malvazinky a andel rychlosti 500kbps,coz mi jako paterni sit pripada hodne pomaly.Na inet to jeste ujde,ale zaslechl jsem tu neco o broadbandu a prenosu videa a hlasu,nebo i jen pro tahani souboru to je zalostne malo.Tim dynamickym routrovanim by to slo castecne zlepsit,ale kdyz budu chtit kamaradovi poslat treba jeden filmecek (600 nebo 1200MB),tak je to na dva dny....Resenim by bylo pouzivani lepsich anten a citlivejsich a vykonnejsich Wifi karet. Na netu jsem nasel parabolickou natenu 24dB a karty s citlicvosti -84dB,coz je rozdil oproti vam pouzivanym vecem asi 12dB,tedy 4x silnejsi signal (ve strojovne PCMCIA...). Jako lepsi reseni bych videl vybudovat pater na 100Mb LASER RONJE,ale o tom ve strojovne. Uvedomte si,ze jestli se to rozjede a sezenem nejakou levnou GW,tak tu muzeme mit do dvou let tisice lidi a to 500kb fakt neutahne.....navic pocet clenu bude rust geometrickou radou....