Mam takovy mensi problem. Pred rokem a pul jsme kupoval nejake HW komponenty od firmy Rebas Computers, po roce me odesla pamet a HDD rekl jsem si ze vse vyreklamuju a nebudou zadne dalsi problemy. Problem vsak nastal ze v Rebas Computers me rekli ze veci byli nakupovany v Monime ktera zkrachovala a jeji reklamace resi Mironet. Ze sam udela nejvic co muze ale nic me nezarucuje. Vcera me napsali z Rebas Computerm ze bohuzel tyto dve veci nelze reklamovat jelikoz Monima dluzi dodavatelum. Proto bych se chtel zeptat, ja sem v Monime nic nekupoval kupoval jsem to az od Rebas Computer, muzou na me uplatnovat takoveto praktiky? Pripadne na co se mam odkazat.. nevite kde bych nasel pripadne nejaky paragrafy na kteryma se muzu obhajovat. Muzu po nich vyzadovat nazpatek penize? Dekuji
IMHO uplatnovat muzes leccos, ale pokud ti reknou ze ne tak soudit se kvuli harddisku stejne nema cenu takze bych spis pocital jako ze mas proste smulu :(
takze imho staci velice slusne rict, ze te to nezajima, je to jejich problem, a proto bud vyjdou vstric na druhy pokus, nebo prijit s pravnikem - vycurani maloobchodnici vetsinou srazi paty.
rozhodne bych takovymto vycurankum stale netoleroval takoveto podnikani.
znovu opakuji to je problem dodavatele (Rebas Computers), ne zakaznika (ty) jsi v pravu...
__________________
...desktop mam usporadany dle Leffingwellova-Bronsteinova schematu psaciho stolu, verze B...
Přesně tak, je to problém toho kde jsi to koupil ty. Že on má nějaké problémy s dodavatelem tě nemusí zajímat. Tobě to musí vyřešit ten, co je napsán na tvém nákupním dokladě. Tyto věci řeší občanský zákoník.
A s tím soudem by jsi to měl vyhrané, jsi jasně v právu a když na toho obchodníka zatlačíš, tak to jistě uzná, nic jiného mu prostě nezbývá.
Opravdu je potreba znova zajit do RB a trvat na reklamaci u nich. Pokud te odmitnou, pohroz zalobou a oznamenim na COI a zivnostenskem urade. Pokud stale budou odmitat, pohruzky premen ve skutky.
Tohle mas u soudu vyhrany na 100%, vsechny soudni poplatky s nejvesti pravdepodobnosti take budou muset zaplatit oni a podani oznameni na COI i zivnostaku je zdarma.
Nejdriv bych alarmoval Ceskou obchodni inspekci, vecer sem doplnim kontakty na lidi, co tam znam.
Kdyz to nezabere, normalne podej zalobu, najmi pravnika. Soudni vylohy zaplati ten, kdoprohraje. Potom bys mel jeste vymahat naklady na proces, ktery tim vznikly tobe.
Vcera jsem napsal na Ceskou obchodni inspekci.. zatim me nic neodepsali. to p4vel muzes prosim doplnit ty emaily komu pripadne psat na COI.. Chtel bych tohle co nejdrive vyresit.. Diky
Pro Tomáše Krahulce (yellowblood). Já jako fyzická osoba Pavel Řebíček - Řéba's Computer jsem ti jasně řekl, že pro tu reklamaci udělám všechno. Taky pro to všechno dělám. Už jsem obešel 7 velkoobchodů a nikde to vyreklamovat nechtějí - vůbec je to nezajímá. Problém je v tom, že ta pamě? je kupovaná někde v cizině. A disk kupovala monima ve skladě, kde se teď dluží hrozný prachy. Když tam ten disk dám (ani nevím kde, to mi pan Vašíček neřekl - monima), oni si ho vyreklamují a disk již nevrátí!!!
Taky jsem ti řekl, že bych ti za to dal něco jiného. Jenže to má háček. Nic jiného doma nemám, s počítačema už víc než rok nepracuju a od 3.června 2003 jsem nezaměstnanej!!! Takže ani prachy nemám. Klidně se se mnou můžeš soudit jak chceš, ale moc ti to nepomůže. Prostě nemám peníze. Myslím že ten problém znáš moc dobře.
A už vůbec se mi nelíbí, že bývalý spolužák o mně píše tak, že si to kupoval přes Řéba's Computer, místo toho abys napsal, žes to koupil od spolužáka...
v našem icq rozhovoru jsem ti dal přečíst tohle:
Mailem nám přišel následující dotaz:
"Dobrý den, před cca. měsícem jsem jakožto odběratel fyrmy MONIMA s.r.o. zakoupil HDD WD sn:_________, disk se nedetekuje a při pokusu jej reklamovat jsem byl odmítnut s tím, že fa. MONIMA již skončila svou činnost a její věřitel fa.ABACUS jenž sídlí nyní na její adrese nepřebral záruky na zboží zakoupené ve firmě MONIMA."
Naše odpověď:
"Odpoveď je bohužel zaporná, HDD musíte reklamovat u firmy, kde jste ho koupil. Není bohužel jiné cesty."
Toto je i doporučení pro ostatní: riziko "zkrachování" firmy nese bohužel zákazník a proto kupujte pouze u prodejců, kteří jsou na trhu již dlouho a kterým důvěřujete.
Na to jsi mi odpověděl, že to je moje věc. Ano je. Ale zrovna tak může platit i ta odpověď pro tebe...
na tenhle server vůbec nechodím, takže pokud si chcete popovídat, můžete na icq: 178 856 806
Pokud to chceš dát k soudu, udělej to. Já budu muset žalovat Monimu. Takže to vydím na pěkně dlouhou dobu - při rychlosti našich soudů... :-(
Navíc je tu další problém. Monima měla ručení s omezením - tuším že do 100 tis. Kč - svým zaměstnancům vyplatila jen něco kolem 800kč - za x měsíců práce... Zbytek peněz šel jejich dodavatelům - to vyřizuje likvidátor - mimochodem známy pana Klímy a Vašíčka. Takže s monimou se nemá cenu soudit - prostě českej TUNEL!!!
a pokud mě v tom chceš vykoupat až tak moc, tak můžeš.
první si vezme stát... - momentálně nemám zaplacený zdravotní a sociální od dubna. Kromě mobilního telefonu a hadrů na sebe nic nevlastím. Ani ten svůj notebook už nemám. - píšu z bráchovýho počítače.
Co bys očekával od studenta, kterýmu je 22 let a zkouší se uchytit...
Ber to z toho lepšího hlediska, že zaprvé chybama se člověk učí, ale taky že za chyby se musí platit. Každá životní zkušenost něco stojí, ale ty už ji máš zasebou a podruhé už takovou blbost neuděláš. Nicméně teď ještě zbývá to zaplacení závazků z podnikání které máš ke spolužákovi žlutékrvi.