Nezkouseli jste nekdo do male UPSky dat vetsi baterii nez je originalni? (samozrejme ze se nevejde dovnitr, takze na draty mimo UPS) - na spouste mist mame male upsky (500 BACK a podobne), vykonove to staci, ale hodil by se kdyby to vydrzelo dele z baterek (treba i par hodin)
Mam strach z toho, ze mala UPSka bude mit problem velkou baterii nabit (ze bude zmatena z toho ze dlouho nabiji a porad neni nabito, vyhodniti baterku jako vadnou...) Moje predstava je k takove UPSce misto 7Ah baterie pripojit treba 17Ah olovenou hermetickou baterii, predpokladam, ze davat tam autobaterii je asi nesmysl (ta by se mj. mela nabijet ve vetranych prostorach...)
Vim jiste, ze tohle jde pripojit k vetsim UPS s konektorem na ext. baterii (APC to i prodava pod nazvem Extended Runtime)
__________________
Lide v CZFree se dělí na tři skupiny: 1) deu; netdave 2) ti co znají jejich čísla 3) ti ostatní
Nektere od APC maji ochranu proti tehle uprave, prose se po jiste dobe vypnou, at je na tom baterka jak chce. Ale jinak myslim bezproblemu. Jen ty vodice by meli mit dost velky prurez.
prurez vodicu nezalezi na velikosti baterky (samozrejme to nepripojim UTPckem ale necim podobnym jako je v UPSce) - nabijeci proud by mel byt porad stejny (dany nabijecimi obvody ups), vybijeci taky (dany vykonem/zatizenim ups)
spise by me zajimalo jestli nekdo ma konkretni zkusenost... ale asi mi nezbyde nez to otestovat
__________________
Lide v CZFree se dělí na tři skupiny: 1) deu; netdave 2) ti co znají jejich čísla 3) ti ostatní
kontaktuj IOJe, ten ma s timhle zkusenosti, a takovych bastlu v radonicich a okoli bezi az dost. kdyz uz jsme u UPS, neprodava nekdo nejakou starou APC?
__________________
V.I.R.N.I.K: Vigiliant Individual Responsible for Nocturnal Infiltration and Killing
Resistance is, and always has been futile...
tohle funguje, jen se to asi nesmi prilis prehnat... kazdopadne i par apc bezici s baterkama vetsima, nez je ups papirovne designovana kolem sebe mam - cisla muzu pripadne zjistit zitra, nechce se mi ted do nasi technologicke kobky lezti...
nám tu funguje UPSka s baterií z auta už docela dlouho, sice se to příšerně dlouho nabíjí což je jasný ale vydrží na tom ject server s několika APčky dost dlouho. Kabely od ní máme asi 2,5mm ale dvojitý a i tak se po hodině hřejou.
1. baterka z auta potřebuje na plný nabití 15,5V plynovací práh je 14,2 V přes práh plynování se v autě nenabijí aby nebublala.
2. baterka gelovka z UPSky má prahový napětí pro plynování 13,8V. A víc na ní být nesmí jinak se rychle zničí.
3. baterka do auta se v UPS nikdy pořádně nenabije.
4. může dojít při hlubokém vybidí a připojené autobaterce ke stavu že si ups bude myslet že je baterka ve skratu a nebude jí pak nabijet.
5. Když už se to podaří zapojit a je to jakž takž funkční je třeba myslet na to že ups je stavěná na chod jen po dobu než se vybije malá gelovka. Takže ups vybavit ventilátorem dostatečné velikosti.
6. i když je autobaterka velká tak díky rozdílům mezi ní a gelovkou z autobaterie upska nikdy nedostane maximum co je možné do ní uložit.
stačí ? Ano mam to tak udělané mam tam autobaterii a větrák, mam APC offline 600VA upsku. funguje to,.. půl hodiny to udrží dva konmpy v chodu. Stačí mi to, neřešim to,.... tak asi tak
no ty napětí jsou fakt zajímavý, každej článek o nabíjení se liší.
To že na gelovce nesmí bejt víc je trochu zavádějící protože při nabíjení se do ní může tlačit až do 15V a po dosažení 15V se musí snížit na max 13.8V.
Ale i tak by se měla baterie z auta nabít na plno když hermetická a autobaterie je uplně to samí kromě toho že jedna je uzavřená a druhá otevřená. Jako v autě nejde nabíjení přez 14.4V tak by se v tom případě taky nenabila. Jde jenom o to, že při přebíjení se jedný nic nestane protože vybublá.
Takže i 13.8V stačí pro obě ale trvá to strašně dlouho už z principu nabíjení v UPSkách. Prostě tam je stabilizátor na 13.6-13.8V a čim blíž to je k maximu, tim víc se zmenšuje proud takže to trvá o to díl, o kolik má větší kapacitu baterie.
Hlavni rozdil mezi gelovkou a kapalinovou baterii je ten, ze kapalinova baterie je spise pro staticke umisteni, kdezto gelovou muzete jakkoliv natacet-gel je tam hlavne proto aby prave netekla. Proto se pouzivaji treba v motorkach nebo zahradni technice, protoze tam je pravdepodobnost naklonu a vyliti mnohem vetsi nez u klasickych vozidel.
Jinak neni rozdil nijak svetoborny-v obou jsou olovene desky a zredena kyselina sirova a prave bud ve forme gelu, zredena vodou nebo nasaknuta do vlaken.
rovnici vybijeni Pb + 2H2SO4 + PbO2 --> PbSO4 + 2H2O + PbSO4 a rovnici nabijeni PbSO4 + 2H2O + PbSO4 --> Pb + 2H2SO4 + PbO2 naleznete v poznamkach ze stredni skoly-popripadne zakladni.
Rozdil napeti bude nejspis spojen s rozdilnou vodivosti a vlastnostmi gelu a vody.
Jeste pro rejpaly. Udrzovaci napeti se meni s teplotou, popripade vyrobcem.
Jeste poznamecka k rozdilu mezi autobaterii a baterii urcene do UPS..
Autobaterie jsou tzv. startovaci a nejsou navrzeny pro hluboke vybijeni-nemeli by byt ani stale napojene-byt udrzovacim napetim. Elektrody potom koroduji a baterie starne a odchazi. Baterie do UPS maji mnohem mensi plochu na elektrodach, ale jsou uzpusobeny hlubokemu vybiti a udrzovani. Koroze zde nepusobi tak rychle.
Tudiz muzete mit baterii s elektrolytem nebo gelem-rozdil je minimalni, ale urcite je rozdil mezi autobaterii a baterii pro hluboke vybiti. Je to ovsem i otazka penez. Pokud se vyplati casteji koupit levnejsi autobaterii a prodlouzit si v dobach vypadku dobu zalohy nez mit kratsi zalohu a drazsi baterie kupovat za dyl..? Nepocital jsem.
v serverovne to mame udelane ze stare online ups se 2 autobateriemi 40aH/ks..vim ze tam slimmer delal nejaky upravy v elektronice ty UPS, co presne to nevim. Podle testu to utahne pomerne zatizenou branu a asi 20ks bezdratu cca hodinu a pul, coz je pro nase ucely(Praha, kde elektrika tolik nepada) dostacujici
taky to říkám, do aut nechtěji dávat nějaký inteligentní nabíječe takže to nastavěji na určitý napětí a víc to neřešeji, maximálně nějaký proudový omezení, ale jak říkám, inteligentní to vytahnou na 15V a vráteji se na 13,8V. Mimochodem, je to i v katalogu GMka při nabíjení max. 15V a nejenom tam...