Jenomže problém je ten že větší provideři (aspoň u nás) od klientů dávají ruce pryč a dávají toto externím firmám (můj případ) a menší wifičkáři než by dotovali zařízení tak radši montují to co je levné a aspoň občas funguje. Není to moje jediná obživa, ale nemůžu si moc vybírat, samozřejmě že radší dělám s kvalitnějšíma zařízeníma
tak za každou cenu ne ale ber to z durhý stránky. Tim že lidem dáš levnější z části dotovaný zařízení (práci si nechat hradit nemusíš když to je tvoje firma a děláš to sám na sebe) tak tim větší máš šanci že nachytáš víc lidí. Tohle funguje uplně nejlíp. Lidi slyšeji na co nejmenší poplatky při připojování. Nedavno jsme měly 3k5 za připojení a lidi postupně ovadaly a jak jsme připojovací cenu snížily na 1k5.... no to by si se divil. Ano, bereme to tak, že cca 3-6 měsíců jede člověk defakto zadarmo protože jeho platby jdou do zaplacení zařízení podle výšky měsíčního paušálu. Pak už ti jenom stačí udržet kvalitu i po těch 3-6 měsíců a ten člověk, pokud to neni trotl co lítá od jednoho ISPka k druhýmu, u tebe na beton zůstane a vydělává. To stojí za to ne? Máš zákazníka což je furt lepší než když ho má konkurence.
Chápeš že já dělám jenom servis? Mě za konektivitu nikdo neplatí takže si práci musím účtovat. Prostě funguje to tak že ISP předává konektivitu na AP, za to zákazník platí jim a dál je to moje starost a za to zákazník platí mě....
dobre ... ale rekni me najmu si nejaky lidi aby montovaly nejake zarizeni .. no v konecnem dusledku uzivatel neni spokojen zarizeni treba casto tuhne atd ... ale co udela uzivatel ? pujde a vsude bude rikat "organizace lojza a lojza" maji nejhorsi pripojeni k nim se nepripojujte ... atd ... no timto dojdu akorad tak k zahube ...... myslim si, ze dneska je vse zalozeno na pristupu k uzivatelum ... jako, ze proste od A az po Z vsechno vyridi organizace a za vsim si stoji, doda ozkousene a chodici zarizeni a proste produktem celeho konani je spokojeny uzivatel co zase privede zajemce o dobre pripojeni ........................... jenze nechat tohle na "nahodne" vybranem zarizeni co namontuje "nahodne" vybrany montaznik ... to me prijde fakt mimo ..
__________________
..:: Nas-Net.org ::..
- programming
- build-up and management networks
- development
- freenet, education
naprosto souhlasim s Dade_Marfi. ISP co si dělá klienty samo, je daleko lepší než když zvedne telefon, zavolá někomu a řekne mu koho má připojit. Moc dobře vim, jak dopadaji instalace od někoho jinýho než od nás.
Tak ono u nás to funguje dobře, účelem toho není žádný švarc, tunel nebo tak něco, účelem je osekání nákladů na provoz sítě kdy se peníze využívají na investice do infrastruktury a konektivity takže zákazník dostane za malý peníz linku která opravdu chodí udávaných "až x Mb" a technici firmy nemusí řešit drobnosti a věnují 100% času páteřním sítím. Ale jak říkáte je to o volbě servisáků. Máme to tak že každý servisák má na starosti svoji oblast a počet zákazníků. Problémy v komunikaci vesměs nejsou takže poruchy u zákazníků stíhám řešit nejpozději do druhého dne pokud něco nezadrbe support. Tento systém je dobrý a můžu ho doporučit i jiným ISP, akorát tady je odpovědnost na každém jednotlivci zvlášť a pokud na to někteří lidi kašlou tak se to podělá celé. Začínal jsem v jedné obci a postupně jsem vytlačil 3 další firmy protože to měli na háku a sám s příležitosnýma brigádníkama zvládám cca 1000 lidí. Taky ale někteří používají ten systém kdy firma poskytuje konektivitu a nemá support, připojuje kdo má ruce a nohy a ISP to vůbec neřeší což je velice špatně, pár zákazníků jsem od nich přepojoval a některým jsem na rovinu řekl že je připojím jedině když si nechají udělat celou instalaci znova jinak ať se nezlobí že pod to se nepodepíšu
Doufam, že neděláš Unet, protože to je ta největší sra..ka co existuje, a každej kdo pro ně dělá je dle mého názoru největší dutohlav...
posuďte sami já se na to teda dívám takhle... člověk, kteej pro někoho"staví síť a vydělává mu miliony a sám na tom má sotva pár švestek je prostě hlupák... kdyby si to rozjel sám na sebe, byl by uplně někde jinde....
__________________
Sice vim o sítích maalinečko, ale i tak mě to bavíí :-)
Ne, pro Unet nedělám jsem z jiného konce republiky. Já se na to tak jak říkáš rozhodně nedívám. Vidíš to možná příliš jednoduše - takhle uvažuje strašně moc lidí takže větší sítě se různě štěpily, vznikají tu desítky sítí, polovina z nich pořádně nefunguje ale dělají rádiový bordel protože se šetří na čem se dá a používá se to nejlevnější co je, montuje to kdo má ruce a nohy, dělá se řekněme "tržní bordel" - existuje 20 firem s naprosto stejnou nabídkou a ve výsledku z toho nemá nikdo nic. O svojí síti jsem taky uvažoval jenomže v dnešní době sehnat dostatečný počet zákazníků když v každých kotěhůlkách je sítí z toho 8 jsou malé sítě kolem 100 zákazníků často živených někdy i z ADSL (na nic víc se bez několika zbytečných milionů shrabat nedá a mít je tak je rozhodně neinvestuju do nové wifi sítě) kdy konkurence mezi firmama připomíná spíš radioelektronický boj. Navíc jednu dobu jsem dělal admina malé sítě, cca 200 klientů, něco podobného o čem mluvím, když majitel odjel na dovolenou a děkuju nechci - nutnost být neustále na telefonu, řešit spálené karty které najednou shořely o víkendu (nemohly sakra vydržet ještě jeden den do pondělí), při každé bouřce málem dávat na stůl chleba a modlit se u hromničky....děkuju nechci, radši budu dělat montáže klientů a PtP spojů na zakázku.
právě že ne (za to bych si nechal teda krutě zaplatit ) - oni volají na support poskytovatele a ti mi posílají tickety které potom řeším, opruzují jedině ti kterým jsem montoval nanostationy a to už je po roce snad konečně vychytané, tam kde mají RB jsem se vracel za poslední rok a půl 3x k instalaci a pokaždé jsem vyměnil zdroj a bylo takže relativně veget, to že mě někdo vyloženě otravuje nebo ze mě dělá vola se stane tak 4x za rok