chran buh, take se nechci hadat. jde mi o to, aby si nejaky zacatecnik neprecetl, ze utlum na 18 m kabelu je nemeritelny a nefrknul ho tam. jednak tim prijde o zaruku (poruseny zdroj) a jednak mu to nebude fungovat a nebude vedet cim to je.
Nejlepsi je vyzkouset, koupil jsem 18m dvoulinky, nabastlil na ne konektory a udelal z ni prodluzku. Zapojil do zasuvky, pridal tu smotanou prodluzku a nechal cca 14dni jet. Pripojoval jsem se k nemu ze dvou, nekdy i 3pocitacu a jelo to vpohode, tzn. hodil jsem to na strechu. S tim ze je to nemeritelny beŕu zpet, mel jsem napsat spise v mem pripade zanedbatelny.
!!! zalezi na konkretnich podminkach a na pouzitem AP !!!
Funguje to nejspíše proto, že ten AP má v sobě stabilizátor na 3,3V, asi nějakej spínanej,... No a ta 4V bymohl klidně ustát,..
Každopádně nejlépe je tahnout prostě 20V a do krabičky si dát nějakej stabilizátor na kus chladiče,.. LM388K, LM,... A nebo si zakupte stavebnici nějakýho spínanýho,... (když momentálně nevíte co s prachama)
K tomu lineárnímu stabilizátoru to chce VELKEJ chladič,...
Nevim jak je to u konkretnich AP, ale nema nahodou vetsina z nich na napajeni stabilizator v sobe? Treba u modemu, hubu, switchu a podobnych zarizeni je to vcelku bezny, tak mozna i u AP ne?
Tak jsem dneska vylezl na pudu a vse znovu poradne zmeril.
Ovislink: dole na napajeci naprazdno 5,12V nahore pri zapojenem AP v plnem provozu 4,6V....je videt ze mu to staci, protoze s timhle kouskem nemam zadnej problem
D-Link: koupil jsem vcera 900+AP a je to presne jak psal gogoo.
Zapojil jsem a koukam, ono to jede...par vterin, vypadla lanka, pak zase chvili dobry, ale chvilemi to odpadavalo. Zmeril jsem to a bylo tam s bidou 4,4V coz zjevne nestaci. Proste nejelegantnejsi varianta je zakoupit PoE(power over ethernet) Kit a dat ho tam, ja ho sehnal ta cca 1kkc. Bastlit se s tim nebudu, nerad bych vyhorel :-). Maji to udelany tak, ze dole je 48V/0,5A adapter a nahore zase konvertor na 5V/2,5A.
BooT
05.07.2003 v 11:33
highlander
05.07.2003 11:43
Tento příspěvek byl moderován. K jeho zobrazení klikni
[zde]
()
vzhledem k tomu, ze temto ideam fandim, tak se s vami podelim o zk, ktere mam a ktere byste meli rozhodne vedet.
1. Kdyz o necem mluvim, tak vim o cem a proto nebudu mluvit o wifi ))
2. Musite si uvedomit, ze pokud chcete udelat sit ci slusny spojeni, tak krome alespon zakladnich norem z hlediska bezpocnosti, provozu, whatever musite tez vyvorit neco pro realny provoz, tedy argumentace, ktere zde stale padaji ala "mam to tak uz rok a pohoda" je pekna hloupost.
3. Rozvadet na stozar 220, je uplna blbost. Koleduje si i maler vlastni (ono to fakt umi zabit a neradno to podcenovat, jako nejaky prispevek do 1kV pohoda... osobne jsem to prezil uz 12x, ale bylo to stesti (z me strany blbost) a ne pohoda. Navic se vam muze stat pruser s prazskou energetikou (jiste veci se delat nesmi), s pojistovnou (napriklad vyhori vam barak ci uderi do nej blesk a tohle je presne to co se hleda k upreni nahrady za vsechno mozne) ci sousedy (tem se muze stat to same a potom budete mit na krku obcansko pravni spor). V neposledni rade verim, ze v budoucnu bude natlak ruznych spolecnosti na rozbiti Czfree jakozto realne konkurence a pak bude udani z techto duvodu bezna zalezitost. Nedelam si prdel, az bude mit free wifi suslne pokryti a dostane se to mezi lidi, tak to bude provozovatele ADSL, Kabelu a placenych wifi dost srat...
4. Kazde zarizeni co udelate a date takhle do provozu by melo alespon trochu splnovat EMK normy a to z hlediska obtezovani ostatnich (ne vsem vyrusit televizi na strese, protoze jste si tam dali pulzni zdroj vlastni kosntrukce), tak i proto, aby se Vam to neposralo v momente, kdy nejaci ukrajinci budou na ty strese neco delat a nahodou si zavolaj ze sveho mobilu...
Konec blbejch kecu a k veci:
Myslim, ze opravdu dobrym resenim by bylo z hlediska rozbodu pouzit 7805 ci nejaky ekvivalent (LM317...) je to fuck. Zameril bych se na parametry, nejlepe by bylo sehnat stare "vojenske" 7805, to byly opravdu dobre stabilizatory do nepohody z hlediska parametru. 7805 umi cca 1A, existuji i pro 1.5A a 2A, ale ty nejsou uplne spolehlive, pokud je treba vetsi proud, tak pridanim 1 odporu a PNP tranzistoru neni problem udelat spolehlivy stabilizator az do 5-6A!! Schema lze ziskat ruzne na netu a vypocet odporu je naprosto trivialni, potrebujete aby tranzistor otevrel pri proudu kolem 0.7-0.8A. Takze vam vyjde 0.75V /0.7A=cca 1 ohm (ztratovy vykon pod 1W). Je lepsi tam dat o trosku mensi a zajistit vcasne pootevreni. Jako chladic, proste nejakej kus zeleza a je to. Az to postavite, tak je to dobre postrikat takovym tim bazmekem proti vode a tepolote. Potom to muze byt skoro volne v te rozvodne, ale umistene tak, aby kdyby se tam neco skondenzovalo, aby to mohlo steci, tedy nevytvaret jezirka.
Co se skrine tyce, slunce+dest+mraz+praha+voda, dokazi rozsekat, rozerat uplne vsechno, asi by bylo dobre opravdu kombinovat plast a zelezo. Dole mit nejakou technickou obdobu goratexu, tedy aby v pripade bylo mozny odtok, ale ne vyslovene dira. Molitan nevim jak vydrzi, slunce+mraz. Krabici bych termostatoval, tedy udelal tam nejake chlazeni/topeni, protoze zmena teplot, ktera v lete/zime bude kazdy den delat treba i 50 stupnu vam postupem casu vsechno rozbije. Je lepsi tedy 1 rocne menit rozbitej vetracek, nez cele zarizeni.
rozhodne doporucuji nesetrit na privodnich kabelech. bezna izolace vam pri venkovnim provozu "sleze" a rozdil v cenach kabelu neni az tak zavratny.
ma nekdo argumenty proti jednoduchemu pouziti jen o neco silnejsiho zdroje??5V to potrebuje, kdyz mam ztratu 1V na kabliku, tak tam dam zdroj co dava 6V/2,5A a je to ne??? Je sice fakt ze to odporuje zruce, ale v tomhle ohledu ten stabilizator apod. neni o moc lepsi :-). je to jen od oka, jiste ze tam neni nutny primo o 1V vic apod, ale principielne.
Jinak dodavam:
D-link 900+AP: cca 700mA pri normalni zatezi(4useri, jeden tahal naplno)
Ovislink WL-1100AP: cca 600mA taktez stejne zatizen
Hodnoty jsou pouze informativni, nejsou pocitany zadne spicky, ktere mohou dosahovat i 1,5A a vic. Kazdy konkretni AP doporucuji v pripade potreby dlouhodobe promerit,aby se obevily i spickove odbery. Adaptery k AP jsou obvykle dimenzovany a max. odber 2,5A, ovsem to je podle meho nazoru jeste hodne nad pozadavky prikonu zarizeni.
Jinak prispevek vyse.....perfektni. :-)
Je to fakt, delat od zacatku vsechno poradne a podle predpisu, kdyz si pak nekdo na nas doslapne, jenom sklapne usi a odejde. Ono i tech 5V/xx mA dokaze zapalit barak, kdyz je spravna konstalace,nebo spatna instalace :-) .
6V/2.5A tez neni dobry napad. Ztrata na kabelu neni konstatni, souvisi zejmena s proudem (dU=R*I), to znamena, ze mozna pri beznem provozu by to "sedelo", ale takhle se veci delat nedaji. Kor jestli je na vstupu dalsi stabilizator (nekdo to zminil a je to dost pravdepodobne, malo co dnes realne bezi na 5V, to bylo spise drive pro TTL...) a stabilizatory obecne nemaji radi vetsi napeti na vstupu, nez predepisuji (i kdyz jestli se k tomu dodava takovy ten "vietnamsky" adapter...)...
Teoreticky by to slo, ale kdyz uz se bude delat stablik, tak je lepsi ho dat k zarizeni, kde bude. Tak jako tak to zarizeni bude muset byt "vhodne obalene" proti vnejsim vlivum a ten stabilizator tedy rozhodne nebude nejslabsi clanek retezce na strese )).
Adapter musi byt trosku naddimenzovan. Spousta pristroju pri beznem provozu maji relativne stabilni maly prikon, ale spickove muzou mit daleko vetsi. A vzhledem k tomu, ze dnesni soucastky rozhodne predimenzovane nejsou, je lepsi s tim pocitat u navrhu a kor pokud zarizeni nebude behat v "laboratornich podminkach" - mineno pracovni stul u vas doma a za vaseho dozoru...
Myslim, ze pocitat pri navrhu nejakeho zarizeni s tim, ze k nemu bude pripojen idealni tvrdy zdroj je asi nerealne. Tudiz podle meho mineni je stejne vsude kde je potreba napajeni nejaky stabilizator na to spravne. Mam na stole maly switch, ktery ma na vstupu napsano 5V. Vietnamsky adapter dodany k nemu znacky OEM :-) dava naprazdno 8,5V(je na nem napsano 5V/1,5A), pri zapojeni do switche je na nem cca 6,8V...odber ma neco kolem 650mA. A jede to. :-))
no ten svab rozhodne stabilizator neni. Pokud zde mluvime o nejakych 500mA a vyse, musi to byt uz zalezitost s chladicem ci minimalne pridelana na rozlity medi soubem. Delaj se sice i stabliky v SMD, ale to je uplne o necem jinem. Nicmene muze byt i na druhe srane densky a nebo v ijen casti. Fakt netusim, ani nevim co ta krabice ma jako delat, takze to mam dost tezky ...
Spinanej zdroj je paradni vec, ale rozhodne na provoz v atmosferickych podminkach ci nekde, kde muzou bejt v okoli anteny. Nicmene spinanej zdroj muze byt primo integrovan vevnitr. Je to jeden osmiohej svab, 2 civky, a cca 4 kapacity a nejakej odpor. Da se to udelat na velikost 2x2cm jak prd, ale to asinebud etenhle pripda, protoze tady furt mluvime o 2-10W.