Ahoj,
chci se zeptat všech provozovatelů AP, jestli náhodou nemáte vyhotovené nějaké konkrétní písemný podklady pro uživatele využívající vašich služeb. Můžete samozřejmě namítnout, že je něco takového zcela zbytečné, ale jak vidím, jsou i lidé, kteří si za tímto víceméně stojí.
Máte tedy někdo jasnou, stručnou a výstižnou formulaci základních pravidel ve stylu:
- v případě výpadku vám poplatky po tuto dobu nebudou účtovány
- služba vám bude vypovězena pokud...
- poplatky se vyvýjí dle zájmu uživatelů
- smlouvu je možné vypovědět s měsíční lhůtou
atd.
Pokud s uživatelem podepíši takovouto "dohodu", jedná se o podnikání? Nemám ŽL ani koncesi, prostě se skládáme a platíme jednotně, nic víc. Nadruhou stranu beru tento požadavek jako oprávněný, přeci jen, jasná a nediskutovatelná forma pravidel by měla být, třeba na netu - jednotná pro všechny.
Nechce se mi to zkládat z providers webů, tak pokud již něco na tento způsob používáte, budu rád. (slohy nejsou mou silnou stránkou)
To zalezi na nature a osobnich schopnostech - zda takovou smlouvu pouzivat.
Jsou-li klienti neznami lide a je-li jich vice nez 3, ma smysl se tim zabyvat.
Cokoli se podepise, ma svou vahu. Nase (stredo)evropska spolecnost je uz takova a jina nebude. Nedoporucuju nechavat vse na dobre slovo. V budoucnu se to vetsinou nevyplati.
Vyznam vidim predevsim v psychologickem pusobeni na samotne klienty.
Nemyslim, ze by mela byt smlouva dotazena do 100% profesionality, pravnika
netreba. Pokud na zaklade sve cinnosti nebudes vydelavat, nejedna se
o podnikani. I nepodnikatel muze uzavirat platne smlouvy.
Je vhodne deklarovat
- seznam klicovych subjektu (spravce AP, majitel AP, majitel objektu, klienti)
- kontakt na klicove subjekty (telefon, mail, adresa, ICQ)
- oblast pusobnosti subjektu, jejich prava (napr. majitel AP muze bez udani duvodu a bez nahrady AP zrusit, spravce AP se stara o provoz, majitel objektu o dodavku elektriny apod., zvlastni delegat komunikuje s iGW :-) apod.)
- poskytovane sluzby, zaruky a nezaruky (ocekavanou/zarucenou rychlost, stabilitu spojeni atd.)
- doporuceny postup pri vypadku site (jak testovat, koho kontaktovat)
- postup pred planovanym pozastavenim AP (udrzba, upgrade)
- formu a vysi rezijnich nakladu
- podminky pro vyuzivani sluzeb (pravidla chovani na siti, kdo se muze stat klientem)
Pokud mate nekdo nejake dalsi (konstruktivni!) postrehy, rad se je dozvim.
Osobne mam sepsany jenom navrh struktury web-portalu APcka a navrhovany postup pri vypadku site. Ten postup pri vypadku site pouzivam u svych komernich klientu ale je snad pouzitelny obecneji.
Ahoj,
jako další důležitou věc bych asi zahrnul několik bodů ohledně plateb. Ceny můžou být samozřejmě smluvní a měnné, obsahem by mohlo být např.: možné způsoby platby/kontakt, v jakém období (třeba do 6.dne nového měcíce), info o tom, že za doklad je považován ústřižek složenky/výpis účtu, atd.
ano, to bych zahrnul do bodu "formu a vysi rezijnich nakladu", v prvnim priblizeni jsem chtel pokryt pokud mozno veskerou siri, pak teprve blize specifikovat detaily
samosebou, to co uvadis je vhodne presne specifikovat
platby ma udelane zajimave thundernet, mam dojem, ze si uzivatel sam voli
rychlost spojeni a ono to nejak prubezne pocita cenu - podivej se na to
sam, mozna je to jinak a ja se pletu
na thundernet.cz se vlastne muzes podivat tak jako tak, mozna tam jiz nejake
smluvni podminky jsou